Nog een stap verder dan Pre-University Classes gaat het Pre-University College. Dit programma is ook een samenwerkingsverband met de Universiteit Leiden. Het is ontwikkeld naar aanleiding van het succes van de Pre-University Classes en loopt sinds 2004. Vierdeklassers die aan het einde van het schooljaar gemiddeld een 8 op hun cijferlijst staan en daarnaast zowel getalenteerd als gemotiveerd zijn, kunnen door school voorgedragen worden om mee te doen aan een strenge selectie. Als zij hier doorheen komen, dan mogen zij deelnemen aan een programma van twee jaar, waarin zij onder meer onder begeleiding van een universitair docent hun profielwerkstuk schrijven. De geselecteerden, de zogenaamde pre-studenten, gaan elke maandagmiddag naar de universiteit en maken via een veelzijdig programma kennis met de wetenschap.

De pre-mentor houdt een vinger aan de pols voor wat de schoolresultaten betreft. De aanmelding loopt via de decanen. Meer informatie is te vinden op de website van de universiteit.

Schoolgids menu