Het Stedelijk Gymnasium biedt geïnteresseerde leerlingen uit groep 8 van het basisonderwijs de mogelijkheid kennis te maken met het gymnasiale onderwijs. Daarvoor is het PreGymnasiumCollege opgericht.

Onder begeleiding van PreGymMentoren, leerlingen uit de bovenbouw van onze school, werken de deelnemers ong. 7 weken lang op school aan speciaal hiervoor ontworpen werkboekjes. Het streven is om in elke ronde een zaakvak en een taal aan te bieden bijv. Frans en Biologie. De introductie en de afsluiting vinden plaats op het Stedelijk zelf.

Aanmelden doen de basisschoolleerlingen via hun eigen docent. Wanneer je school niet deelneemt is het ook mogelijk je individueel aan te melden. Er zijn elk schooljaar twee rondes, en ze vinden plaats in de periode van sept. tot jan.

Voor meer informatie kunt u mailen naar:

Schoolgids menu