Engels

Het is mogelijk om voor Engels in de bovenbouw een internationaal erkend certificaat te halen op niveau C1 (het Cambridge Advanced English). Het certificaat versoepelt de toegang tot University Colleges in Nederland en voorkomt een extra toetsing voor het vak Engels bij veel buitenlandse universiteiten. Sinds het schooljaar 2014-2015 volgen alle leerlingen in de zesde klas van september tot de kerstvakantie een Cambridge-examentraining. Na een assessment test tijdens die training  kunnen de leerlingen bepalen of zij zullen deelnemen aan het examen in december. Ook zullen (near-) native speakers de mogelijkheid hebben het Proficiency examen af te leggen, zodat zij kunnen aantonen de taal op het hoogste niveau (C2) te beheersen.

Frans

Ook voor Frans kunnen leerlingen uit klas 4, 5 en 6 extra lessen volgen ter voorbereiding op de examens voor het DELF Scolaire op A2, B1 en B2-niveau van het Europees Referentiekader. Met het Diplôme d’Etudes de la Langue Française kunnen leerlingen wereldwijd het niveau van hun Frans aantonen bij vervolgopleidingen, werkgevers en andere officiële instanties.

Duits

Daarnaast is het voor leerlingen uit de klassen 4 en 5 mogelijk om aan een cursus Duits ter voorbereiding op het Goethe–Zertifikat B2 deel te nemen. Dit certificaat is een wereldwijd erkend diploma. Naast de gewone lessen Duits in de bovenbouw krijgen cursisten extra ondersteuning voor het verkrijgen van het Goethe-Zertifikat B2. De cursus duurt drie jaar. Er wordt met kleine groepjes gewerkt, zodat leerlingen veel persoonlijke aandacht krijgen en dus in korte tijd veel kunnen leren.

Voor CAE:

Voor DELF: