USA (Uno Sumus Animo, wij zijn één van geest) is de naam van onze zeer actieve leerlingenvereniging. Zij organiseert muziekavonden met zowel klassieke muziek als popmuziek, filmavonden, stijldansavonden, sporttoernooien en toneelavonden, waarvan de Grote Uitvoering het jaarlijkse hoogtepunt is. De voorbereidingen hiervan beginnen al vroeg in het jaar: het aantrekken van een regisseur, het bedenken van het stuk en het organiseren van de audities. Vervolgens staat er een lange reeks van repetities op het programma, tot de première in het voorjaar. Grote titels kwamen reeds voorbij: Hamlet, Medea, The Sound of Music, The Wiz, Bloedwraak, de rockopera Tommy, Oedipus, de Dreigroschenoper van Brecht, Alkestis, Romeo en Julia, West Side Story, Moulin Rouge en Grease. Verder organiseert USA jaarlijks vier grote schoolfeesten en in samenwerking met de Vereniging van Vrienden een aantal culturele avonden. Ook geeft USA het leerlingenblad Socius uit, dat vijf maal per jaar verschijnt.

Het bestuur is in handen van de leerlingen zelf. Elk jaar vindt er onder vierdeklassers een wervelende verkiezingscampagne plaats. De school is dan behangen met posters en spandoeken.

De USA wordt begeleid door de volgende docent-mentoren:

Schoolgids menu