De Vereniging van Vrienden van het Stedelijk Gymnasium, VVV, kent een lange traditie op school. De vereniging is opgericht in 1938 en is een vereniging van vrienden van de school. De leden en donateurs zijn oud-leerlingen, ouders van leerlingen en andere belangstellenden. De VVV tracht de band tussen de oud-leerlingen en de school levend te houden.

De VVV organiseert samen met USA tevens diverse culturele activiteiten zoals muziek-, toneel- en cabaretavonden. Een keur van bekende en aankomende theatermakers is op bezoek geweest: de Vliegende Panters, Jochem Myjer, Wende Snijders, Nynke Laverman, Vincent Bijlo, Micha Wertheim, Pieter Derks en Alderliefste. Deze avonden zijn toegankelijk voor alle leerlingen van de school, hun ouders, alle personeelsleden en overige leden van de VVV.

Als sponsorclub subsidieert de VVV daarnaast allerlei aanvullende activiteiten. Ook kunnen secties een verzoek om subsidie indienen als ze samen met leerlingen een toneelvoorstelling willen bezoeken.

Het contactadres van de Vereniging van Vrienden is:

Schoolgids menu