Naast een aantal muzikale avonden van de USA, is er op het gymnasium jaarlijks een aantal vaste muzikale activiteiten die de sectie muziek organiseert.

Koffieconcerten

In de jaaragenda staan de optredens van de examenklassen muziekleerlingen uit de vierde, vijfde en zesde klas. Behalve het examenconcert van de zesdeklasleerlingen zijn er twee koffieconcerten waarop de leerlingen alvast podiumervaring kunnen opdoen voor dit examenconcert. Deze concerten zijn genre-vrij. Er wordt dus een unieke mix van klassiek, jazz en pop zowel vocaal als instrumentaal ten gehore gebracht. De koffieconcerten zijn vrij toegankelijk.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de contactpersoon muziek:

Residentieorkest

Al jaren bestaat de mogelijkheid om onder begeleiding van een enthousiaste docent een muziekabonnement te nemen op een
concertserie met grote symfonische werken uit de 19e en 20e eeuw van het Residentieorkest. De concerten vinden plaats op de vrijdagavond in Den Haag. Voor leerlingen van het Stedelijk Gymnasium geldt een speciale reductie.

Contactpersoon is:

Schoolgids menu