Wie over de eigen grenzen heen wil kijken, heeft op onze school volop de kans om dit in de praktijk te brengen. Uitwisselingen en buitenlandbezoeken zijn leerzaam en leuk. Wie bereid is om naast zijn gewone schoolwerk te investeren in contact met buitenlandse scholieren, heeft in de bovenbouw ruime keus. Voor de meeste projecten geldt dat er meer belangstelling is dan dat er plekken zijn. De school selecteert de deelnemers. Zorg dus wel dat je cijfers op orde zijn.

‘At my first MUN, as a shy 12-year-old, I hardly participated in the debate, but even then I liked the MUN atmosphere present. In later MUNs, I continued to appreciate the atmosphere of cooperation and of actually working to improve the world.’ (LEMUN)

Om meer te bieden dan alleen de schoolvakken is onze school al weer heel wat jaartjes geleden gestart met de ontwikkeling van een internationaliseringprogramma. We  beperken ons daarbij niet tot uitwisselingen die gericht zijn op sociale en culturele aspecten, maar willen programma’s met inhoud, liefst vakoverstijgend. We geven leerlingen daarmee de gelegenheid zich al op onze school adequaat voor te bereiden op een toekomst in een wereld die steeds verder globaliseert en op vervolgonderwijs dat steeds internationaler wordt.

De coördinator van de uitwisselingsprojecten is Anne Reichart

‘From nine to ten we discussed subjects like bullying, multicultural schools, safety, the teacher problem and eco-schools. Interesting, because the problems between Holland and Italy differed greatly, as did the way of thinking.’ (EEP)