Een team van vier decanen helpt de leerlingen bij het kiezen van een profiel, tussenjaar of vervolgopleiding. Ook kun je in de bovenbouw bij het decanaat terecht als je interesse hebt in buitenschoolse projecten die je kennis kunnen verbreden of verdiepen.

Profielkeuze

In klas 3 ga je onder leiding van je mentor een vakkenpakket kiezen voor de bovenbouw. Soms kom je er zelf niet helemaal uit. Dat is niet gek, want keuzes maken vinden veel mensen erg moeilijk. Stap dan vooral op een decaan af om een afspraak te maken. Zij helpen je weer op weg om de keuze te maken die het beste bij jou past.

Studiekeuze

In de bovenbouw mag je al vrij snel gaan nadenken over een vervolgopleiding. Ook hier helpt je mentor bij, maar uiteindelijk maak je deze keuze een stuk zelfstandiger dan je profielkeuze. Heb je na een gesprek met je mentor nog steeds vragen? Loop dan even langs de decanen om een afspraak te maken. Ze vertellen je natuurlijk niet wat je moet gaan studeren, maar ze helpen je om je gedachten op een rij te zetten zodat je zelf de volgende stap kunt zetten.

Projecten

Op zoek naar extra uitdaging? De decanen zijn de contactpersonen voor projecten als Pre University, Pre Classes en Junior TU Delft. Bekijk de decanenwebsite voor meer informatie over deze projecten. Ook adviseren ze je als je op zoek bent naar manieren om je te oriĆ«nteren op een studie.

Open dag? Regel het bij de decanen!

Open dagen en meeloopdagen zijn uitstekende manieren om werk te maken van je studiekeuze. Vergeet niet om een week van tevoren langs te lopen bij de decanen. Zij geven je een briefje waarmee je vrij kunt krijgen om aan studie-oriƫntatie te doen.

De decanen

De decanen op Athena zijn Emilie van der Knaap en Rick van Leeuwen. Je vindt de decanenkamer tussen lokaal B15 en B16.
De decanen op Socrates zijn Marilyn Monster en Tembi Schneider. Je vindt haar in kamer Delta, tussen lokaal 106 en 107.

Herken je decaan