Zijn er vakken waarvoor je in de onderbouw extra ondersteuning kan gebruiken? Of wil je graag effectiever leren leren? Lees hier meer over de mogelijkheden.

Steunlessen

Wil je graag wat extra meters maken voor wiskunde, Engels, Latijn of Grieks? Geef je dan op voor steunles via de link onderaan deze pagina. Je krijgt dat zo snel mogelijk te horen waar en wanneer je kunt aanschuiven. Deze steunlessen regelen we via Het Studielokaal.

Wil je graag steunles Nederlands? Ga dan naar je docent Nederlands om te vragen of die op dit moment aangeboden wordt. Deze steunles regelt school zelf.

Huiswerkbegeleiding

Soms heb je geen hulp nodig voor een specifiek vak, maar is het prettig om twee middagen in de week huiswerk op school te maken, in een goede werksfeer. Als je thuis bent, heb je al je huiswerk gedaan en kun je lekker ontspannen. Kijk op deze pagina hoe je je opgeeft voor huiswerkbegeleiding via Het Studielokaal.

Meer informatie over deze mogelijkheden lees je in de informatiebrief hieronder, die je ook als e-mail hebt ontvangen.

Structuurklas en steunles studievaardigheden

Voor leerlingen die moeite hebben met plannen, structureren en leren leren, zijn er de structuurklas en de steunles studievaardigheden. Er is een beperkt aantal plekken. Je kunt je interesse aan je mentor kenbaar maken. Die neemt contact op met de leerjaarcoördinator. De structuurklas is vier middagen in de week, waarop je gedurende één module altijd aanwezig bent. In de nieuwe module volgen weer andere leerlingen de structuurklas.

De steunles studievaardigheden is één uur in de week. Onder begeleiding van een docent bespreek je met elkaar welke problemen je tegenkomt tijdens het leren en wissel je oplossingen en mogelijkheden uit. Je probeert nieuwe strategieën uit en komt er zo achter welke manier van leren het beste bij jou past.