EEP staat voor European Educational Project. We onderzoeken wat de ideale stadsomgeving is voor de mens: What City for Man – social, environmental & architectural sustainability. Duurzaamheid (sustainability) staat volop in de belangstelling. Je kunt geen krant openslaan of het woord komt er wel in voor! Dit project richt zich inhoudelijk volledig op de problematiek rondom dit eigentijdse thema.

Deelnemende leerlingen werken één jaar samen met onze Italiaanse partnerschool in Voghera. Ze houden zich bezig met het bedenken van voorstellen die kunnen bijdragen aan een duurzamere samenleving. Om hun stellingen te kunnen verwoorden en te verdedigen gaan ze ook op pad, het veld in als het ware.

Onderzoekvaardigheden en inhoudelijke kennis uit de vakken onderzoek, biologie en aardrijkskunde worden gebruikt en  toegepast. We toetsen de bevindingen in debatvorm, maar natuurlijk laten we ook de mogelijkheden om ons cultureel te ontwikkelen niet onbenut! Voghera ligt in Noord-Italië, vlakbij Milaan, dus een onderdompeling in kunst hoort er ook bij!