Huiswerkhulp

Op het Stedelijk Gymnasium bestaat de mogelijkheid om tegen een kleine vergoeding gebruik te maken van huiswerkhulp door een ouderejaars leerling. De organisatie van dit ‘tutorsysteem’ is in handen van de coördinator klas 3 en 4.

Huiskamer

Er zijn leerlingen voor wie het om uiteenlopende redenen lastig is om thuis huiswerk te maken. Deze leerlingen kunnen vier keer per week na schooltijd terecht in de huiskamer om daar onder toeziend oog van de tutor huiswerk te maken en een beetje te ontspannen.

Studiebegeleiding

Van maandag tot en met donderdag van 14:15-18:00 uur is er een gecertificeerd huiswerk- en bijlesinstituut (StudieLokaal) in de school werkzaam, dat zijn diensten aanbiedt aan onze leerlingen. Dit gebeurt op beide locaties en is mogelijk voor de leerlingen van alle leerjaren. Bij verkort rooster is StudieLokaal open van 13:00 tot 17:00 uur. Meer info staat hier.
Prijzen en het aanmeldingsformulier zijn te vinden op de website van StudieLokaal.

Schoolgids menu