7 februari | Willem Oosterhout (Praeses Sport USA Socrates)

We zijn al bijna halverwege dit schooljaar en hebben al het zaalvoetbaltoernooi gehad. Dit was zoals gebruikelijk in de Zijl. Teams uit de klassen 3,4,5 en 6 van beide locaties hadden zich ingeschreven.

Er werd weer een mooie poule opgezet door de USA praeses sport van beide locaties, en er werd gestreden voor finaleplaatsing. Er werden vier poules van drie teams gemaakt met alle klassen door elkaar heen. Ieder team speelde twee wedstrijden in de poulefase. Als deze werden gewonnen, stroomden de teams door naar de kwartfinales.

Uiteindelijk was het na de kwartfinale een knock-outfase, dus als je verloor, lag je er meteen uit. De winnaar stroomde door naar de halve finale en uiteindelijk naar de finale. De finale waar iedereen op wachtte, was dan uiteindelijk daar. Het was een extra mooie clash omdat het ene team van de locatie Athena was en het andere was van Socrates. Er was dus ook naast de wedstrijd zelf een gespannen sfeer op de tribune. We begonnen de wedstrijd en het was fel over en weer, maar er was een goede scheids die de spelers in toom hield. Uiteindelijk scoorde Socrates de eerste en enige goal van de wedstrijd, dus won dit team. Ze ontvingen na de winst te hebben gepakt, een mooie prijs van de organisatie.

Dit is een mooi voorproefje van wat komen gaat later in het jaar bij het veldvoetbaltoernooi. Ik hoop jullie daar ook te zien!