18 januari | sectie Engels

Begin december vonden de examens plaats voor de Cambridge Certificates, Advanced and Proficiency. Ongeveer 130 leerlingen uit klas 6 toonden hier hun beste kunnen.

Onze leerlingen gingen op om hun CAE (C1 taalniveau) of CPE (C2 taalniveau) te halen. Om iemands taalvaardigheid goed weer te geven zijn talen internationaal onderverdeeld in niveaus startend bij A1(beginnersniveau) tot aan C2 (gevorderd), in dit laatste level ben je in staat om alle teksten te lezen en te begrijpen, ongeacht de inhoud van de tekst. Deze week hebben we bericht gekregen dat alle kandidaten voor hun Engels certificaat geslaagd zijn.

De 21 CPE leerlingen hebben allemaal een mooi papier te pakken wat bewijst dat ze op 'near-native' niveau de taal beheersen.  Van de 110 leerlingen die het CAE certificaat gehaald heeft, is het ongeveer 50 leerlingen gelukt dit met een A af te sluiten. Dit betekent dat zij ook de aantekening C2 op hun diploma krijgen.

We zijn erg trots op onze leerlingen! Vijf leerlingen gaan komende zaterdag hun examen maken; zij waren tijdens de december-examens helaas ziek. Zet hem op!