Misschien sta je te popelen om mee te doen, maar zit je ook nog met wat vragen. Hieronder beantwoorden we er vast een paar.

Mijn ouders willen ook mee naar de PreGym-bijeenkomsten. Is dat wel de bedoeling?

De meeste kinderen komen alleen, maar ook je ouders en je schoolbegeleider zijn welkom. Het is alleen wel zo dat de klaslokalen waarin jullie je lesjes volgen, vol zitten met leerlingen. Daar kunnen volwassenen dus niet bij.

Ik kan niet aanwezig zijn op een bijeenkomst. Waar moet ik doen?

Het is natuurlijk ontzettend jammer als je niet op de opening of de afsluiting van PreGym kunt zijn. Je mist zomaar de helft van de bijeenkomsten! Maar soms kun je er gewoon niets aan doen. Zorg er dan allereerst voor dat je PreGymMentor en je eigen leraar op de hoogte zijn.

Hoeveel tijd ben ik ongeveer bezig met PreGym op mijn eigen school?

De opdrachten zijn zo gemaakt, dat je er ongeveer 1,5 uur per week met je groepje aan kunt werken. Als je met PreGym meedoet, moet je die lestijd dus wel kunnen missen op je gewone groep 8-werk. Af en toe werken groepjes heel snel. Dat kun je ook nog de bonusopdrachten maken die je meekrijgt, maar dat hoeft natuurlijk niet.

Ik heb geen contactgegevens meer van mijn PreGymMentoren. Wat nu?

Stuur ons gewoon een mailtje, dan zoeken wij die informatie even voor je op. Het is belangrijk dat je al je vragen kunt stellen aan jouw PreGymMentoren, dus bewaar hun contactgegevens goed.