14 februari | alle leerlingen SiS 19-20

Afgelopen week zijn we met een groep vierdeklassers en twee docenten naar Bremen geweest. Het was een superleuke en leerzame week!

De hele tijd hebben we veel met et openbaar vervoer gereisd. Dit was fijn, maar zorgde op de heenweg wel voor drie uur vertraging*. Hierdoor werd het programma van maandag op een andere dag ingehaald.

De dagen daarna waren helemaal volgepland met allerlei activiteiten** en op momenten met vrije tijd gingen we in kleinere groepjes de stad bekijken en naar cafeetjes. ’s Avonds waren we in onze gastgezinnen.

Deze week hebben we veel nieuwe ervaringen opgedaan en veel Engels gepraat. Over het algemeen hebben we er, denk ik, allemaal heel erg van genoten. Nu weer naar huis en lekker lang slapen.

Voetnoten van de begeleidende docenten:

* Door de storm Ciara (NL)/Sabine (DE) reden de treinen in Duitsland voor een deel niet of op totaal andere tijden. In plaats van de geplande 2 overstappen, hadden we 4 overstappen nodig om naar Bremen te komen. De terugreis verliep gelukkig geheel volgens plan.

** Bezoeken aan de DLR (Duitse lucht- en ruimtevaartorganisatie) en Airbus, experimenten op school, een filmavond en 3D-minigolf, stadswandeling door Bremen.