14 februari | Liam van de Luijtgaarden

Het is vrijdagavond 10 januari en het publiek zit ongeduldig te wachten tot de avond eindelijk begint. Na een tijdje wachten komen dan eindelijk de Musa Pops, Dominic Bouvy en Liam van de Luijtgaarden, het podium op. Ze zetten de openingsact in en Dominic maakt een openingspraatje. De eerste Musa pop-avond van het leerjaar 2019-2020 is officieel begonnen.

Er zijn ongeveer vijftien verschillende acts, waar ook heel veel variatie in zit: van rustige ballads en jazz tot keiharde hardrock. Ook zijn er artiesten die wat van hun eigen muziek laten horen. Er is dus echt voor ieder wat wils. Leerlingen uit allerlei verschillende klassen treden op. Er zijn zelfs een aantal oud-leerlingen opgeroepen om een van de bandjes te versterken. De avond verloopt goed, en het publiek geniet van alle optredens. Tussen de acts door kondigen Dominic en Liam de artiesten aan met leuke feitjes en hier en daar een slechte grap.

Het laatste optreden sluit de avond met een knaller af. De laatste band speelt namelijk een keihard nummer van The Offspring, en de artiesten gaan helemaal los. Als de bassist uiteindelijk zijn shirt uittrekt en in het publiek gooit, is de avond voorbij. Iedereen gaat tevreden naar huis, met een goed gevoel over de avond.

Wij als USA kijken al enorm uit naar de volgende Musa Pop-avond!