8 oktober | USA: Sjoerd Touwen

Elk jaar zijn er ontzettend veel leuke avonden voor de leerlingen, georganiseerd door het USA (Het leerlingenbestuur van vijfdeklassers). Zij organiseren ook een aantal filmavonden. De eerste was afgelopen vrijdag.

Alle brugklassen en een aantal tweede klassen kwamen bijeen om op het grote scherm de film 'Shazam' te kijken. Terwijl het USA druk bezig was de stoeltjes klaarzetten, aten de eerste klassen gezellig samen met hun mentorklas. Iedereen maakte wat lekker of nam wat mee. Ware feestmalen werden gegeten!
Om kwart over zeven verzamelde iedereen zich in de aula, waar inmiddels een heuse bioscoop was ontstaan: de ramen verduisterd en met zo’n 300 stoelen en een groot scherm. Er was een mooie bar, waar verse popcorn, drankjes, snoepgoed en zelfs nacho’s werden verkocht. Halverwege de film was er ook nog een kleine pauze.

Toen de film eenmaal afgelopen was, en de held de slechteriken verslagen had, was ook de avond tot een eind gekomen. Vol adrenaline en vervuld van lekker eten keerde iedereen huiswaarts. Met herinneringen van weer een leuke avond vol gezelligheid op zak.

Winactie

Dit jaar was het ook mogelijk om de special seats te winnen. Er was namelijk een winactie voor de eersteklassers uitgezet. De opdracht was om een zo origineel mogelijk antwoord op de vraag “Wie van het USA zou je het liefst naast je op de bank willen hebben zitten en waarom?” in te sturen (zie poster). De winnaar mocht met twee vrienden op een comfortabele bank zitten tijdens de film en kreeg gratis snacks en een drankje.

Shazam

De 14-jarige Billy Batson voelt zich begiftigd met de kracht van de tovenaar Shazam om tegen de krachten van het kwaad te vechten. Met de wijsheid van Salomo, de kracht van Hercules, het uithoudingsvermogen van Atlas, de kracht van Zeus, de moed van Achilles en snelheid van Mercurius, is hij de houder van de macht van S.H.A.Z.A.M. Shazam gaat op zoek naar de grenzen van zijn capaciteiten met de vrolijke roekeloosheid van een kind. Maar hij moet deze krachten snel beheersen om de dodelijke krachten van het kwaad te bestrijden die worden gecontroleerd door Dr. Thaddeus Sivana.