7 januari | webredactie

Precies tien jaar geleden namen we onze locatie Socrates in gebruik. Inmiddels is onze school in Leiden-Noord niet meer weg te denken uit het Leidse scholenaanbod.

Spannend was het, tien jaar geleden. Met vijf leerjaren leerlingen (nog geen klas 6) en een grote groep leraren stapten we een leeg gebouw binnen, gloednieuw, maar nog zonder tradities, nog zonder 'leven'.  Dat werd snel anders! Tien kerstacties, acht examenuitreikingen en een grote gebouwuitbreiding later kan niemand zich nog een Leids gymnasium zonder Socrates voorstellen.

Wie jarig is, trakteert, en maandag konden de leerlingen genieten van een oliebol. Het was een gezellig en ontspannen begin van 2020. Lang zullen we leven!