17 januari

Wat was de aula weer goed gevuld! Op de slotdag van PreGym 2 werd er weer een hoop geleerd.

De valsnelheid werd onderzocht bij natuurkunde, wiskunde werd van alle kanten bekeken bij de veelhoeken, een aitiologische mythe werd geschreven bij Grieks, dramatisch of juist hilarisch toneelspelen kon je bij drama en een heus onderzoek naar wie nu de Caesar van onze huidige tijd is werd gedaan bij Latijn! We eindigden de middag met een zinderend spannende pubquiz. Jullie waren bloedfanatiek en de uitslagen lagen weer heel dicht bij elkaar, maar de Montessorischool Oegstgeest ging er deze keer met de winst vandoor: een mooie smartgame voor in de klas.

Sommigen hadden op school ook prachtige opdrachten gemaakt en meegenomen om te laten zien, zoals de slangentaart van Medusa, of de zelfgebakken koekjes in de vorm van de uiltjes van de godin Athena.

Dank voor jullie inzet en deelname en graag nog eens tot ziens!