9 maart | Sven Kruizinga

Schrijfster Selma Noort was donderdag 23 februari te gast bij onze gloednieuwe Onderbouw Boekenclub. Met zo'n tien leerlingen lazen we haar prachtige boek Koningskind.

Koningskind gaat over het meisje Zissel, dat niet kan spreken en een vergroeid armpje heeft. Ze leeft in de tijd van koning Salomo. Uiteindelijk komt het verhaal uit bij een bekende Bijbelse scene, over koning Salomo die moet beslissen wie de moeder is van een baby. Lees zelf dit boek om erachter te komen welke rol Zissel hierin speelt...

Selma Noort vertelde ons enthousiast over het schrijfproces van haar boek, haar reis naar Israƫl en ook haar band met Leiden. Onze leerlingen hadden vragen voorbereid en in een uurtje kregen we een mooi kijkje achter de schermen. Dank, Selma, voor je inspirerende bezoek!

Zit je in klas 1 en 2 en wil je op de hoogte gehouden worden van de activiteiten van de Onderbouw Boekenclub? Stuur dan een mailtje naar docenten Nederlands Anciella van Bremen of Sven Kruizinga. Je krijgt dan bericht als we weer bij elkaar komen om een nieuw boek te lezen en te bespreken.