10 maart | Zalà Rahimi

Op 15 maart zijn de Provinciale Staten verkiezingen. Ook wij als school zijn heel erg actief bezig met wat er allemaal om ons heen gebeurt. En nu ook! Donderdag 9 maart waren de Scholierenverkiezingen Provinciale Staten op het Stedelijk Gymnasium. Georganiseerd door leerlingen uit klas 5 voor alle leerlingen van het gymnasium.

(Foto: Taco van der Eb)

Het ging allemaal heel officieel; je kwam binnen, gaf je naam door, nam een stembiljet en ging vervolgens in het hokje staan om anoniem te gaan stemmen.

Het was een lange dag met veel klassen. Er hebben 1526 leerlingen een stem uitgebracht. Maar op welke partijen zouden de leerlingen van het Stedelijk Gymnasium gaan stemmen?

Na bijna 2 uur tellen en natellen weten we hoe onze scholieren hebben gestemd. (zie onder voor de uitslag)

Op Socrates was Groen Links de partij met de meeste stemmen, op de tweede plaats kwam D66 en op de derde plaats de VVD. Op Athena was D66 de grootste partij, de tweede partij Groen Links en op de derde plaats kwam de VVD.

Uitslag per locatie