28 maart | Sven Kruizinga en Annemijn Geelen

Maandag en dinsdag was het Scholieren Filmfestival Leiden voor Socrates en Athena. Het thema dit jaar was Take another look.

Ook dit jaar konden de leerlingen uit klas 4 en 5 kiezen uit een mooi geprogrammeerd aanbod van vijf films binnen het thema. Leerlingen van een organiserend kernteam zorgen zelf voor de filmkeuze, de aankleding, de logistiek en de sponsoring. Ze zijn hier maanden mee bezig.

Voor Socrates zijn Ewoud Abspoel, Kieran McAlpine en Yoeri Veltink de mannen die voor een prachtige festivaldag gezorgd hebben. Op Athena hebben de dames Annabelle Beyersbergen van Henegouwen, Joyce Fortuin en Irene Jardine een schitterende editie verzorgd.

Op de website van het Scholieren Filmfestival Leiden kun je nog de zelfgemaakte trailers aanschouwen, de zelf samengestelde programma's bekijken, het jaarthema 'Take another look' bestuderen en de sponsors blij maken door op de hun link te klikken.

In de ochtend hebben alle leerlingen op maandag een boeiende lezing gekregen van Dan Hassler-Forest, universitair docent media studies in Utrecht, en op dinsdag van Peter Verstraten, universitair docent filmnarratologie te Leiden. Op beide festivaldagen verzorgden Hans Lardee en Nils Bierman een speciaal voor ons gemaakte filmquiz.

Zit je in klas 4 en zou je volgend jaar zelf in het organiserende kernteam willen plaatsnemen? Houd dan na de zomervakantie je e-mail in de gaten en reageer op onze oproep.