3 juni | Douwe Greven

Het eerste Rubik’s Cube-toernooi vorige week was een groot succes!

Een tijdje geleden kwam er een eersteklasser naar mij toe met het idee om onze school enthousiast te maken voor de sport Rubik's Cube. Aangezien dit een denksport is, en dat valt bij het Stedelijk Gymnasium zeker onder sport, was zij bij mij als USA-bestuurslid Sport aan het juiste adres.

Dit meisje uit klas 1, Agnes van Rijn, had namelijk meegedaan aan het Nederlands kampioenschap Rubik’s cube. En samen met mij en mevrouw Van Nieuwkerk (coördinator klas 1 Socrates en gymleraar) hadden we met z’n drieën een heel sterk team gevormd. Agnes heeft samen met Rubik's Cube-collega Mika Smulders van locatie Athena in een uitverkocht klaslokaal een cursus gegeven hoe je het snelst deze kubus kan oplossen. En na een week oefenen nam de school het tegen elkaar op door één tegen één te strijden om de beste tijd. Agnes won uiteindelijk.

Het was een succes en hopen op een mooi vervolg volgend jaar!