26 oktober | Pauline Huis in 't Veld

Zo'n 120 enthousiaste leerlingen uit groep 8 bezochten op dinsdag 10 november Socrates in het kader van ons terugkerende PreGym-project.

Gelukkig kon dit wel gewoon plaatsvinden, met wat extra corona-maatregelen! Want hoe leuk is het niet om een school te betreden die ‘echt’ in werking is en zo alvast even te ruiken aan het fenomeen ‘middelbare school’?

Enthousiaste PreGym-mentoren uit klas 5 vingen de leerlingen buiten op. Vervolgens werden in de lesjes de eerste beginselen van Grieks en wat wetten der natuurkunde bijgebracht door docenten van onze school. De komende weken gaan de leerlingen op hun eigen school verder aan de slag met opdrachten en zelfs proefjes voor deze vakken - dit alles natuurlijk met hulp van hun eigen PreGym-mentoren.

Het resultaat van al het werk wordt aan elkaar getoond op de slotdag en ook dan mogen er lesjes gevolgd worden. Voor de deelnemers: Veel plezier met jullie opdrachten en wij zien iedereen graag weer terug bij het slot op woensdag 6 januari op Athena!