14 februari | Pauline Huis in ‘t Veld

17 februari streden 32 teams van verschillende basisscholen uit Leiden en omstreken om de eer in de PreGym PubQuiz. Op deze manier sloten zij het PreGym waaraan zij werkten vanaf november/december af.

Verhalen van docenten beoordelen op waarheidsgetrouwheid, vragen over muziek en geschiedenis, de opgedane kennis tijdens het project, en natuurlijk ook de klassieke oudheid, alles kwam voorbij in 5 vragenrondes. De PreGymMentoren waren de quizmasters en er werd druk overlegd en gedebatteerd, maar ook zeker gelachen!

Inmiddels is de uitslag bekend………

DE WINNAAR IS GEWORDEN: BASISSCHOOL DE ARCADE uit Leiden!

Met 33 van de 38 punten waren zij het sterkst. Op een gedeelde tweede plaats zijn geëindigd (met 32 punten) basisschool de Kiem uit Roelofarendsveen en de Hofdijckschool uit Leiden. Op een gedeelde derde plaats zijn geëindigd (met 31 punten) basisschool het Kompas uit Voorschoten en Woutertje Pieterse uit Leiden.

Wij willen iedereen graag bedanken voor de enthousiaste deelname!

Foto: keuzeopdrachten van leerlingen van de Schakel en het Kompas

Bij een winnend team hoort natuurlijk ook een officiële prijsuitreiking. De trotse PreGymMentoren overhandigden het magische bordspel Cartagena aan de school en een goodiebag voor alle deelnemers van het team van de Arcade! Gefeliciteerd met jullie eerste plaats in de PreGymPubQuiz!