21 april | Julie en Imme en Matthijs

Na twee jaar geen actie met Kerstmis, heeft klas 4 eindelijk weer geld kunnen ophalen voor een goed doel. Dit jaar geen Kerstactie maar een Paasactie, met als goed doel Home of Hope.

Home of Hope zorgt ervoor dat kinderen in een veilige omgeving kunnen opgroeien. Vanochtend het eerste uur was de aftrap voor de vierdeklassers, die de Paasactie dit jaar op beide locaties organiseerden. Omdat in april het zonnetje schijnt, stonden bij Athena alle kraampjes voor de school op het grasveld. Anders dan andere jaren mochten wij, de vierdeklassers, zelf met ideeën komen voor de kraampjes. Zo waren er mocktails, een paasino, koekjes, cakejes, een rad van fortuin, een photobooth en nog veel meer. Ook kon je elke pauze docenten bekogelen met water en slagroom.

Op Socrates had de Paasactie de vorm van de Kerstactie, maar dan in voorjaarsthema. ­­De pauzes waren gevuld met een gametoernooi, een ‘Just Dance’-off tussen docenten en twee leerlingen waren van plan hun hoofd kaal te scheren wanneer voldoende tokens werden opgehaald. Daarnaast werden allerlei drankjes en lekkernijen verkocht, serenades voorgedragen, rozen verkocht en kon je in een lokaal paaseieren zoeken. We droegen allemaal dezelfde rode, opvallende trui met het zelfgemaakte logo. De Paasactie 2022 was dus niet te missen!