7 december | Gerardo Soto y Koelemeijer

Met iedere regendruppel huilt mijn mislukte leven in de natuur is de nieuwe roman van auteur en wiskundedocent van onze school Gerardo Soto y Koelemeijer. Het is zijn derde roman, die verschijnt onder de vlag van zijn eigen uitgeverij.

Hoofdpersoon van het boek is de neerslachtige wiskundedocent Pieter Heuvelbrucht. Al meer dan dertig jaar werkt hij op het lyceum. Het is een steeds groter gevecht zijn lessen te draaien. Hij provoceert zijn collega's en hekelt de middelmatige onderwijscultuur. Sinds het verlies van zijn beste vriend is hij weer eenzaam. Alleen zijn boeken bieden hem nog troost; bij de zwartgallige Pessoa fleurt hij soms even op. Dan wordt hij gebeld door het verzorgingshuis waar zijn oude oom verblijft. Een duister verleden komt weer boven. Hij neemt ontslag en vertrekt ondanks zijn hekel aan reizen en ondanks zijn ontluikende gevoelens voor zijn getrouwde buurvrouw naar Madrid. Lukt het hem om nieuwe vriendschappen te sluiten, om zijn leven radicaal te veranderen, of dringt het verleden zich te veel op?

Met iedere regendruppel huilt mijn mislukte leven in de natuur is een actuele roman tegen de achtergrond van onderwijs, vriendschap, migratie, rouw en depressie, en is te koop in de boekhandel.

Het eerste hoofdstuk is te lezen op www.uitgeverijanabasis.nl/boeken. Binnenkort is het boek ook te lenen in de schoolbibliotheek.