7 juni | Saskia Hakkaart

Afgelopen dinsdag 24 mei gingen alle 5e klassers op Maatschappijleerdag! Onze leerlingen bezochten veel verschillende plekken waar ze rondleidingen en excursies kregen. Dit alles om de praktijk te ervaren die vaak besproken wordt in het klaslokaal.

Leerlingen bezochten rechtszaken, gevangenissen, de Tweede Kamer, diverse musea, gingen met de fiets de haven van Rotterdam ontdekken, voeren met een oud schip in de oude haven van Rotterdam, bezochten Kamp Vught en Kamp Westerbork.

Het organiseren van deze dag is tijdrovend maar het geeft veel energie en voldoening indien leerlingen te kennen geven veel geleerd te hebben en het een bijzondere dag hebben gevonden.
Maar zo’n dag is alleen te organiseren met behulp van de collega’s op het SGL die met de leerlingen op stap gingen.

Quotes van de dag:

“Het geloof is meer dan alleen geloven!”.

“Het heeft mijn ogen geopend over het blind zijn”. (Na een bezoek aan MUZieum.)

“Deze dag heeft mij inzicht gegeven in het leven “aan de andere kant van de muur”. (Na bezoek aan AZC en Detentiecentrum Rotterdam)