2 november

2 november stond in het teken van de literatuur voor de vijfde klassen van beide locaties.

Helaas gooide een stroomstoring roet in het eten voor de locatie Athena, maar dat leverde ook mooie dingen op getuige de column van Christiaan Weijts in het NRC. Na het kijken van een boekverfilming was er een gevarieerd aanbod aan workshops: een ontmoeting met een auteur, dystopieën, aardrijkskunde en literatuur, journalistiek en literatuur, klimaatfictie, en kunst en literatuur. Nieuwsberichten werden geschreven, literaire artikelen bestudeerd, dystopische werelden bedacht, geografische elementen in gedichten geïnterpreteerd, genres besproken en prachtige illustraties gemaakt. De workshops werden gegeven door (oud-)collega’s, onze conciërge Tim Korenhoff en de auteurs Maartje Wortel en Christiaan Weijts. Zij allen daagden de leerlingen creatief uit, zo moesten er woorden bedacht worden voor zaken die iedereen wel kent, maar die nog niet in één woord gevangen zijn. Een geslaagde middag, die op Athena uiteraard nog op een later moment ingehaald gaat worden. Op naar het volgende literaire feestje op de kalender: een heuse poëzie-avond aan het begin van 2023!