24 mei | Sven Kruizinga

Deze week gaf schrijver en wiskundedocent Gerardo Soto y Koelemeijer twee lezingen aan de vijfdeklassen op Socrates.

De meeste leerlingen kennen Gerardo Soto y Koelemeijer als wiskundedocent Soto, maar al meer dan vijftien jaar schrijft hij naast zijn lerarenbaan ook romans, non-fictie en wetenschappelijke artikelen. Tijdens de lezing liet Soto ze kennis maken met het literaire bedrijf, hoorden de leerlingen hoe je het auteur zou kunnen worden en kregen ze een indruk van het schrijversleven.

Binnenkort komt de derde roman van Gerardo Soto y Koelemeijer uit en in de les had iedereen alvast een voorproefje gekregen. Het verhaal gaat over een uitgebluste wiskundedocent van middelbare leeftijd die naar Madrid reist.

Na afloop was er gelegenheid tot vragen stellen. De leerlingen werden gerustgesteld: de nieuwe roman is niet gebaseerd op hemzelf.