6 oktober | Otto van Dijk

Vrijdag 23 september zijn de clusters muziek en drama (klas 4) van Athena weer geïnjecteerd met kunst en cultuur uit de regio!

Met een plattegrond op zak trokken we door de Leidse binnenstad langs diverse kunstinstellingen. Workshops uit verschillende kunstdisciplines, o.a. dans en djembé, en voorstellingen passeerden de kunstroute en hebben het één en ander in ons losgemaakt.

Vooral de slotvoorstelling van breakdancer Redo in de Leidse Schouwburg maakte heel veel indruk. Leerlingen werden uitgenodigd om te komen dansen op het podium. Enkele van onze gymnasiasten namen direct het voortouw, tot groot enthousiasme van de zaal. Redo wist alle leerlingen zijn hele voorstelling te inspireren met zijn motto ‘no excuses – no limits’.

Volgend jaar zijn we zeker weer aanwezig bij Kunstshot!