29 maart | Annemarije Elderhorst

Dinsdag 26 maart kregen onze tweedeklassers een poëzierevue voorgeschoteld in theater Ins Blau. Ze waren zelf een belangrijk onderdeel van het programma.

De afgelopen weken hebben de leerlingen van klas 2 op Athena en Socrates twee lessen gehad van de School voor Poëzie uit Amsterdam. Daarin hebben ze op een fantasievolle manier het een en ander geleerd over het schrijven van gedichten. Bovendien hebben ze in een les een gedicht geschreven. Veel leerlingen waren verbaasd dat dat überhaupt mogelijk was!

Op 26 maart mochten de beste dichters optreden in theater Ins Blau. De rest van de leerlingen was aanwezig als publiek. De School voor Poëzie had een creatief programma georganiseerd, waarbij de zelfgeschreven gedichten van de leerlingen ingebed werden in muziek. Zo ontstond er een mooi samenspel van twee werelden. Er was bovendien een breakdance-groep die de leerlingen 'best cool' vonden. Ten slotte kregen de beste gedichten een prijs. De leerlingen hebben ervaren dat poëzie niet per se ingewikkeld hoeft te zijn en ook door kinderen geschreven kan worden. We vonden het een geslaagde middag!

Op de foto: Luna Groos uit klas 2C draagt op het podium haar gedicht voor, begeleid door gitarist en slagwerker.