25 maart | Marilyn Monster

Diederik Samsom opende afgelopen vrijdag 22 maart ons jaarlijkse Keuzefestival op locatie Socrates. Bevlogen spoorde hij alle vierde- en vijfdeklassers aan om bij hun keuze na te denken over de manier waarop zij iets zouden willen toevoegen aan de maatschappij.

Tijdens dit door onze decanen georganiseerde evenement voor de bovenbouw kwamen zo'n 80 oud-leerlingen en ouders van leerlingen vertellen over hun opleiding en/of loopbaan.

Ruim 500 leerlingen hadden zich ingeschreven voor twee rondes van presentaties over uiteenlopende studies: van Geneeskunde en Rechten tot Aerospace Engineering en Sign Language Linguistics. Ook de politieopleiding was vertegenwoordigd.

Nieuw dit jaar waren de plenaire opening, met een lezing door oud-politicus Diederik Samsom, en een aantal panels. Na afloop konden sprekers en personeel napraten onder het genot van een hapje en een drankje. De middag was een groot succes. Dank aan alle sprekers voor hun inspirerende woorden!