7 januari

Op 14 december hebben onze leerlingen in samenwerking met M25 een fantastisch kerstdiner georganiseerd voor dak- en thuislozen uit Leiden als onderdeel van de Maatschappelijke Stage (MAS). Er was een gezellige sfeer en er waren maar liefst 192 bezoekers!

Van het aanschrijven van fondsen tot het plaatsen van bestellingen voor de maaltijd en van het samenstellen van de goedgevulde kerstpakketten tot het verzorgen van de inzamelingsacties door de kerken en particulieren, onze leerlingen waren al weken voor het diner druk in de weer. Gedurende de avond bedienden ze iedereen aan tafel en samen met andere vrijwilligers hielpen ze met het opscheppen van de Chinese maaltijd.

“Dit samenzijn is echt een geschenk uit de hemel”, kondigde een bezoeker aan die in deze donkere dagen wat meer eenzaamheid voelt en stilstaat bij dierbaren die zij heeft verloren in het leven. “Het doet me goed om onder de mensen te zijn en te genieten van de maaltijd.” Met een volle tas aan verzorgingsproducten en warme kledingstukken zoals sjaals, handschoenen, mutsen en een leuk kerstpakketje, konden mensen met een tevreden gevoel naar huis.

Voor onze leerlingen was het ook een verrijkende ervaring, zoals een van hen zei: “Ik heb ingezien dat thuis- en daklozen ook echt heel erg aardig zijn en heb er meer begrip voor gekregen".

Wij zijn trots op de inzet van onze leerlingen!