8 augustus | sectie drama en maatschappijleer

Al een aantal jaar bezoeken we met maximaal 25 leerlingen zeven theatervoorstellingen per jaar. Dit is een fantastisch project in nauwe samenwerking met het Nationale theater Den Haag. Geef je op en ga mee!

Beste leerlingen klas 4, 5 en 6

Voor het aankomende jaar zijn we weer op zoek naar jongeren die naar zeven voorstellingen in het jaar willen gaan. Wij hebben uitdagende voorstellingen voor je geselecteerd: grote, stoere, intieme, verbazingwekkende en rake voorstellingen. Je ziet de voorstellingen in Theater aan het Spui en in de Koninklijke Schouwburg in Den Haag.

Als toneelkijker krijg je bovenop de voorstelling een VIP-behandeling. Je neemt een kijkje achter de schermen, leert de acteurs kennen en eet pizza met een regisseur. Kortom: je komt meer te weten over theater en de mensen die het maken.

En dit ga je zien:

De Gijzeling | Firma Mes                                                         20 september – Amerikaanse Ambassade
“September 1974, Den Haag. Drie Japanners dringen de Franse ambassade binnen en gijzelen elf mensen. Vijf dagen lang verandert het Korte Voorhout in een afgesloten niemandsland.”

The Children | Het Nationale Theater                                 8 november – Koninklijke Schouwburg
“Hoe willen wij de wereld achter laten voor onze kinderen? Neem je verantwoordelijkheid of ga je door met het leven van je luxe leven? – Met speciaal programma!”

Life, oh life I A Lifestyle Opera | Club Gewalt                    8 januari – Theater aan het Spui
“De ijskappen smelten, de rijken worden rijker, dieren knagen in hokjes aan hun eigen tumoren, en nog plaatst de mens zichzelf boven alles.”

Othello | Het Nationale Theater                              20 februari – Koninklijke Schouwburg
“Othello is een spannende voorstelling met de hartslag van een videoclip waarin wordt gespeeld op het scherpst van de snede.”

DOPE | Trouble Man                                                                13 maart – Theater aan het Spui
“We kopen bewust, biologisch en Fairtrade, eten slaafvrije chocolade en dragen kinderarbeidvrije katoen, maar hoeveel doden er per lijnte cocaïne vallen,maakt ons eigenlijk weinig uit.”

Hoe ik talent voor het leven kreeg | Meerdere                9 april – Theater aan het Spui
“In deze kleurrijke, humoristische en indringende voorstelling komen theater, muziek en dans samen in een groots opgezet toneelspektakel.”

SYZYGY – Jakop Ahlbom                                                         8 mei – Koninklijke Schouwburg
“Hoe hebben cultuur en media invloed op ons zelfbeeld en kunnen we omgaan met verandering? Hoe ver kan maakbaarheid gaan en wat is schoonheid?”

De kosten voor de serie zijn €25,-. Een groot gedeelte wordt betaald met de cultuurpas. Mocht je mee willen doen, check de data en schrijf een kort mailtje voor opgaven naar Saskia Hakkaart. (s.hakkaart@gymnasiumleiden). De eerste aanmelding heeft gegarandeerd een plek.

Hopelijk tot ziens!

Sectie drama en sectie maatschappijleer