13 februari | Anne Reichart

Van Bremen tot Brussel tot de Hollandse polder: internationalisering is weer begonnen!

Na jaren zonder Internationaliseringsprogramma’s waren we even bang dat een mooie SGL- traditie verloren zou zijn gegaan, maar niets bleek minder waar: leerlingen stonden te popelen om deel te kunnen nemen aan de projecten! Hoe zou samenwerken deze leerlingen afgaan?

Terwijl de SiS (Science in Space) leerlingen afreisden naar Bremen en de BLEP (Bruxelles Leiden Projet) leerlingen stonden te popelen om hun Frans echt te gaan gebruiken in Brussel, stapte de EEP (European Educational Project) groep op de fiets op weg naar een kookcursus in de polder; zo konden de leerlingen van Athena en Socrates elkaar wat beter leren kennen voordat we in april de Italianen ontvangen.

Bovendien super leerzaam dat knutselen in de keuken; ze draaien nu hun hand niet meer om voor sugo di pomodori met peperoncino en weten wat “fruiten” is! Straks in Voghera, Italië kunnen ze misschien wel wat van hun kooktips delen om een duurzame maaltijd te bereiden.

Fijn om nu alvast een voorproefje te hebben gehad en op naar een project waar we elkaar live treffen!