22 april | Anjo Roos

Afgelopen februari ontving onze school een Italiaanse school waarmee we al meer dan 25 jaar een uitwisseling organiseren. Het thema is duurzaamheid.

Vorige week vond het tegenbezoek aan de Italiaanse school plaats. Het is een traditie dat we de uitwisseling afsluiten met een debat in de raadszaal van de deelnemende landen. In Leiden werd de opening verricht door wethouder Abdelhaq Jermoumi. In Italië werden we toegesproken door de voorzitters van de gemeenteraad (een aparte functie in Italië), prof. Daniele Salerno en Simona Virgilio. In beide landen werd vervolgens een fel debat gevoerd over stellingen die de leerlingen zelf opstelden over duurzaamheid, variërend van het gebruik van kernenergie tot het verplichten van een duurzaam en ecologisch aanbod in schoolkantines.