16 september

Dit jaar wordt in Leiden de 33e editie van de EUCYS (European Union Contest for Young Scientists) georganiseerd.

Tijdens de EUCYS wisselen leerlingen onder meer ervaringen uit met leeftijdsgenoten, ontmoeten ze toonaangevende wetenschappers én strijden ze in een heuse Science Battle tegen elkaar.

Bij de Science Battle in de Hooglandse Kerk presenteerden en demonstreerden onze leerlingen vol enthousiasme hun onderzoeksprojecten. Nadien was er ruimte om andere projecten te bewonderen en in gesprek te gaan over nieuwe inzichten. Voor de leerlingen vormde de EUCYS een prachtige manier om inspiratie op te doen voor hun profielwerkstuk!