26 november | Jeroen Pouw

Het is nog geen Sinterklaas, maar toch kregen wij als school alvast een bijzonder cadeau: een elektrische gitaar.

De Familie Van der Zalm is, zoals wij dat noemen, een hofleverancier van leerlingen. Na Geerten en Anne-Lokke heeft vorig jaar Rogier, de jongste telg uit de familie, zijn diploma op het Stedelijk behaald. Naast het contact met de vele fijne docenten, vonden zij ook activiteiten als het winterkamp, de maatschappelijke stage, de schoolmusical, de kerstactie en de muziekavonden onvergetelijke en leerzame ervaringen.

Rogier en ook Anne-Lokke noemen met name het vak muziek dat belangrijk is geweest voor hun tijd op school. Om hun dank te onderstrepen, heeft familie Van der Zalm een splinternieuwe Telecaster (een elektrische gitaar) aan school geschonken, zodat nog meer leerlingen mogen genieten van het spelen op fijne instrumenten. Een prachtige geste, die onmiddellijk gretig door ZoĆ« uit de brugklas werd opgepakt!