11 februari | Pauline Rumphorst

​​​​​​​Begin februari was het weer tijd voor BLP, het uitwisselingsproject met het Institut Saint-André in Brussel voor de kinderen uit klas 4 met Frans in hun vakkenpakket. Met 26 leerlingen gingen we van 4 tot en met 8 februari naar Brussel.

Hier werden we heel leuk ontvangen door onze correspondenten die we vier maanden niet meer hadden gezien. In Brussel hebben we veel leuke activiteiten gedaan en natuurlijk ook veel beter Frans leren praten!

Tijdens deze week sliepen alle leerlingen bij zijn/haar correspondent thuis in een Belgisch gastgezin. Dit was erg gezellig! We hebben in Brussel onder andere een rondwandeling gemaakt, het Europese parlement bezocht, heerlijke Belgische chocolade geproefd en we zijn naar Waterloo gegaan. We hebben ook veel lessen bijgewoond op de Belgische school. Het was bijzonder om te merken dat je aan het einde van de week veel meer begreep van de lessen in het Frans dan aan het begin van de week.

Het was een hele leuke en gezellige week, we gaan alle Belgen alleen wel heel erg missen……