13 mei | Emilie van der Knaap en Kees van Welzen

Maar liefst drie Stedelijk-leerlingen hebben zich voor de finale van de Biologie Olympiade Junior geplaatst in de tweede ronde!

Op de Aeres hogeschool in Almere werden de beste 50 leerlingen van de landelijke voorronde een dag lang stevig onder handen genomen. Door het volgen van colleges en een practicum kwamen zij die dag alles te weten over de treksprinkaan.

Na een laatste toets moest er nog even in spanning worden afgewacht welke 10 leerlingen door mochten naar de finale.  Helaas viel een aantal leerlingen net buiten de top 10, maar Merel Leijnse, Luca Kabo en Kobus de Visser (foto rechts) zijn door naar de finale.

Merel, Luca en Kobus, veel succes in de finale op 16 en 17 juni op de Hogeschool van Amsterdam!