7 juni | Yuri Robbers

Woensdag 1 juni was de finale van de Nederlandse Biologie Olympiade, en werd bepaald welke vier leerlingen door mochten naar de internationale finale in Yerevan, Armeniƫ. Stijn Sannen behaalde een geweldige 10e plaats.

Dit was het eind van een week waarin de achttien beste biologieleerlingen van Nederland zich konden meten in de finale, die na twee jaar weer op locatie kon plaatsvinden bij Wageningen University & Research. In een intensief en gevarieerd programma met masterclasses kwamen alle facetten van de biologie terug. De leerlingen volgden pittige colleges over onder andere neuropathologie, synthetische biologie en plantenfysiologie, konden hun dissectievaardigheden demonstreren op een aardworm en leerden hoe ze sequencing data konden interpreteren.

Uiteindelijk bezette onze leerling uit klas 6, Stijn Sannen, de 10e plaats. Voor hem dus helaas geen internationale finale in ArmeniĆ«, maar om tiende te worden van een deelnemersveld dat begon met 6851 leerlingen uit heel Nederland is absoluut een topprestatie! Stijn, gefeliciteerd!