13 december

Samen taart eten, samen een potje tafeltennis spelen en samen de WK-wedstrijd tussen Tunesië en Frankrijk becommentariëren. Dat is eigenlijk heel normaal, maar voor de asielzoekers in de opvang nabij de woonboulevard in Leiderdorp, is dat niet het geval.

Zij zitten geïsoleerd in spanning te wachten op de uitslag van de asielprocedure. Hun leven staat stil. Zij kijken naar de Nederlandse samenleving, maar kunnen er niet aan deelnemen.

Afgelopen woensdagmiddag was dit even anders. Acht leerlingen van onze school hebben onder de bevlogen leiding van maatschappijleerdocent Saskia Hakkaart een bezoek gebracht aan de opvangplek. Zij brachten onder andere worteltjestaart, walnotentaart en brownies mee en natuurlijk ontbrak de Turkse of Marokkaanse thee met heel veel suiker niet. Een middag die zeker nog eens herhaald gaat worden in de komende tijd!