22 maart | Sven Kruizinga

Donderdag 21 maart bezocht goudengriffelwinnaar Yorick Goldewijk onze school.

De Onderbouwboekenclub onder leiding van leraar Nederlands Anciella van Bremen had ter voorbereiding zijn succesvolle boek Films die nergens draaien gelezen. Tijdens zijn bezoek vertelde Yorick eerst van alles over zijn werkwijze, over hoe het is om een Gouden Griffel te winnen en hoe zijn vrouw de prachtige voorkant van het boek gemaakt heeft. Daarna vroegen de leerlingen en de aanwezige leraren hem het hemd van het lijf: komt er een deel twee? Naar welke herinnering zou Yorick zelf terug willen reizen, zoals in het boek mogelijk is? Moest hij huilen tijdens het schrijven van het laatste hoofdstuk?

Het laatste kwartier kregen de leerlingen met schrijfambitie nog een paar waardevolle tips mee. Na afloop was er uiteraard gelegenheid om boeken te laten signeren.

Het was een prachtige bijeenkomst die het mooie boek Films die nergens draaien nog bijzonderder maakt. Yorick Goldewijk, bedankt!

Wil je ook meelezen met de onderbouwleesclub? Stuur een mail naar Anciella van Bremen en je wordt op de hoogte gehouden. Iedereen in klas 1 en 2 van Athena en Socrates is welkom.