bedoeld voor: klas 5

korte beschrijving: Het European Educational Project (EEP) is een project waarin leerlingen van onze school één jaar samenwerken met onze Italiaanse partnerschool in Voghera. De deelnemende leerlingen houden zich bezig met het bedenken van voorstellen die kunnen bijdragen aan een duurzamere samenleving.
Om hun stellingen te kunnen verwoorden en te verdedigen, gaan ze ook op pad - het veld in als het ware. Bovendien kunnen ze hun organisatietalent en creatieve kanten laten zien bij tal van opdrachten.

aanmelding: na de klassieke reis in klas vijf, in november

selectie/voorwaarden: selectie op basis van motivatie (goede briefin het Engels) en feedback van de coördinatoren & reisleiding van de Rome- of Griekenlandreis. Je moet interesse hebben in duurzaamheid en beschikken over goede onderzoeks- en mondelinge vaardigheden.