We krijgen op school regelmatig coronagerelateerde vragen. Die leven momenteel uiteraard zeer. Op deze pagina proberen we waar mogelijk voor duidelijkheid te zorgen.

Sinds maart 2020 hebben wij dagelijks te maken met de impact van het coronavirus. Het is een uitdaging om goed onderwijs te blijven verzorgen in tijden waarin we afstand moeten houden en thuis moeten blijven bij mogelijke coronasymptomen. Het 'nieuwe normaal' stelt ons regelmatig voor bijbehorende nieuwe dilemma's. Wij laten ons bij het nemen van maatregelen altijd leiden door de richtlijnen van het RIVM en de adviezen van de GGD. Deze instanties hebben toegang tot de laatste inzichten in het virus en de meest recente lokale en globale ontwikkelingen.

Ook buiten de school zijn er in veel omgevingen richtlijnen en protocollen. Dit kan verwarrend zijn; soms is het lastig precies te weten hoe te handelen in een situatie. Daarom zetten we hieronder antwoorden onder elkaar op veelgestelde vragen.

1. Wat moet ik doen als mijn kind coronagerelateerde klachten (neusverkouden, koorts, keelpijn etc.) heeft?

U meldt uw kind af bij onze ziekmeldlijn (071-5665498) met de mededeling dat het om coronagerelateerde klachten gaat. Op die manier weten we dat uw zoon of dochter thuis blijft, maar wel in staat is om zijn of haar schoolwerk te doen. Indien mogelijk geeft u door tot wanneer uw kind in ieder geval afwezig is.

2. Wat moet ik doen als mijn kind getest is/wordt?

Uw kind blijft in afwachting van de uitslag van de test thuis en u meldt dit via onze ziekmeldlijn (zie verder antwoord op 1).

3. Wat moet ik doen als mijn kind echt ziek is (geen corona)?

U meldt uw kind af bij de ziekmeldlijn (071-5665498) met de mededeling dat het ziek is. Op die manier weten we dat uw zoon of dochter thuis is en niet staat is om zijn of haar schoolwerk te doen.

4. Wat moet ik doen als mijn kind getest is en besmet blijkt met het nieuwe coronavirus?

Als uw kind besmet blijkt, dan neemt u zo snel mogelijk per mail contact op met de betreffende leerjaarcoördinator. U zult dan teruggebeld worden.

5. Mijn kind moet thuisblijven, maar is niet ziek en zou de lessen op afstand kunnen volgen. Kan dat?

Het is in eerste instantie de verantwoordelijkheid van de leerling zelf om door middel van de studiewijzers het schoolwerk bij te houden. Alle leerlingen maken met behulp van hun mentor buddygroepjes die elkaar helpen op het moment dat één van hen thuis moet blijven. De buddy zorgt dan voor zaken als aantekeningen en uitgedeeld lesmateriaal. Veel lesmateriaal is inmiddels door docenten beschikbaar gesteld via onze digitale leeromgevingen itslearning en Moodle. In een aantal onderbouwklassen is het ook mogelijk om een deel van de lessen via Microsoft Teams te volgen. We onderzoeken op dit moment of het wenselijk en mogelijk is om deze faciliteit uit te breiden.

6. Waarop baseert de schoolleiding zich bij het nemen van maatregelen?

De richtlijnen van het RIVM en het protocol van de VO-raad zijn leidend bij de te nemen maatregelen. Bij een geconstateerde besmetting is er overleg met de GGD. De school volgt het advies van de GGD op.

7. Wat moet ik doen als ik contact wil met de GGD?

U kunt telefonisch contact opnemen met het landelijke informatienummer van de GGD: 0800-1351.

8. Hoe wordt er gecommuniceerd als iemand op school besmet blijkt?

Ouders/verzorgers, leerlingen en medewerkers van de betreffende locatie worden per e-mail op de hoogte gesteld van de besmetting en eventuele maatregelen die door de GGD worden geadviseerd. Naar ouders/verzorgers wordt de klas waarin de leerling zit gecommuniceerd, naar leerlingen van het betreffende leerjaar en medewerkers ook de naam van de betreffende leerling.

Uiteraard blijven de adviezen ten aanzien van het monitoren van de eigen gezondheid en de hygiënevoorschriften onverminderd van kracht.

Coronaprotocollen '22-'23 volgen zo spoedig mogelijk.

Regelmatig informeren wij ouders en leerlingen over de situatie op school. Brieven naar ouders zijn altijd hier terug te lezen.

Actuele informatie van het RIVM staat op deze webpagina.

Swipe onderstaande tabel om meer te zien

Op dit moment is er geen aangepast rooster voor de bovenbouw.
Onderbouw(regulier rooster)Bovenbouw(aangepast rooster)
1e uur8.20-9.101e uur8.20-9.10