Af en toe zien we mooie berichten over onze school in de media. Hier vind je een aantal artikelen en filmpjes op een rijtje.

Een groep vijfdeklassers hielp op 21 december mee een mooi kerstdiner te organiseren voor dak- en thuislozen in Leiden. Lees er hier meer over op de website van De Bakkerij en bekijk hier ons nieuwsartikeltje op onze eigen site.

Op 4 december stond er in het Leidsch Nieuwsblad een verslag over ons LEMUN.  Wie een abonnement heeft kan hier het artikel lezen. Bekijk hier de scan.

Op 28 oktober stond er in het Leidsch Nieuwsblad een artikel en interview met onze leerlingen over de scholierenverkiezingen. Wie een abonnement heeft kan hier het artikel lezen.

Op 28 september 2023 verscheen er in de podcastserie Echt Gebeurd een aflevering waarin oud-leerling en schrijver Christiaan Weijts een verhaal vertelt over iets dat hij meemaakte toen hij op het Stedelijk zat. Luister hier via Spotify. Het gaat om de eerste helft van aflevering 426 (15:37)

Op 27 september 2023 maakte Rudo van Unity TV een uitgebreide reportage van onze lustrumreünie. Lees hier het artikel en bekijk het filmpje (21:54).

Op 19 september 2023 maakte Sleutelstad een reportage van onze lustrumreünie. Lees hier het artikel en bekijk het filmpje (2:37).

Op 15 september 2023 verscheen er een mooi artikel in het Leidsch Dagblad naar aanleiding van ons 700-jarig bestaan. Bekijk het hier.

Op 14 september 2023 werd onze collega Klassieke Talen Jaap Toorenaar naar aanleiding van ons 700-jarig bestaan geïnterviewd door Sleutelstad. Lees hier het artikel en bekijk het filmpje (10:49).

Op 13 september 2023 besteedden diverse media aandacht de eerste natuurinclusieve glasvezelcentrale van Nederland. Deze staat tegenover Socrates en werd geopend door onze leerlingen. Bekijk hier de artikelen en filmpjes.

Op 1 september 2023 werd oud-leerling en singer-songwriter Melle Boddaert naar aanleiding van ons 700-jarig bestaan geïnterviewd door Sleutelstad. Lees hier het artikel en bekijk het filmpje (2:25).

Op 26 augustus 2023 werd oud-leerling en schrijver Onno Blom naar aanleiding van ons 700-jarig bestaan geïnterviewd door Sleutelstad. Lees hier het artikel en bekijk het filmpje (2:42).

Op 21 augustus 2023 opende Leidse wethouder Abdelhaq Jermoumi ons lustrumjaar en Sleutelstad schreef besteedde er aandacht aan. Onze rectoren Renate de Vries en Hans Freitag komen ook aan het woord. Lees hier het artikel en bekijk het filmpje (2:37)

Op 24 juli 2023 werd organisator Trudy Kwik naar aanleiding van ons 700-jarig geïnterviewd door Sleutelstad. Lees hier het artikel en beluister het interview (3:40).

Op 9 februari 2023 stond er in het Leidsch Dagblad een artikel over onze leerlingen Sara en Majda, die hun profielwerkstuk maakten over hun krachtige Marokkaanse moeders. Lees er hier meer over.

Op 11 september 2021 trouwden twee oud-leerlingen in ons gebouw aan de Fruinlaan. Het Leidsch Dagblad schreef er een stuk over. Lees hier het artikel.