15 september | Sven Kruizinga

Leerlingen van Socrates openden op 13 september de allereerste natuurinclusieve glasvezelcentrale van Nederland.

Tegenover de school is de met planten begroeide centrale te bewonderen. Dit is geen kaal stenen huisje, maar een centrale waarvan het dak en de muren met planten en zand bedekt zijn om een aantrekkelijke omgeving te vormen voor insecten en vogels. Onze biologiesectie houdt het huisje nauwlettend in de gaten. Vanaf de eerste rij kunnen wij vanaf nu de resultaten van dit nieuwe milieubeleid monitoren.

Dit bijzondere project kwam tot stand door een samenwerking tussen Naturalis, KPN en ASN/ASR. Lees hier het verslag dat Naturalis over de opening online zette. Wie een abonnement op Leidsch Dagblad heeft, kan hier hun nieuwsartikel lezen. Ook Sleutelstad maakt een reportage in tekst en beeld

Bekijk hieronder twee filmpjes van de opening, met mooie beelden van onze school!