bedoeld voor: klas 3 (klassikaal) en bovenbouwleerlingen met biologie in hun pakket

korte beschrijving:De Nederlandse Biologie Olympiade is een uitdagende biologiewedstrijd. Iedere havo- en vwo-leerling in de bovenbouw van het voortgezet onderwijs kan meedoen. In drie wedstrijdronden wordt getoetst op kennis, inzicht en vaardigheden in de biologie.
Via deze wedstrijdrondes bereik je misschien wel de nationale finale, georganiseerd door onder andere de universiteiten van Wageningen en Utrecht. Wie daar tot de besten behoort, kan dan in de bovenbouw ook nog worden uitgezonden naar de internationale finale.

aanmelding:opgeven via de vakdocent in december/januari (tot de toetsweek)

selectie/voorwaarden: voor de eerste ronde zijn er geen selectievoorwaarden