Schilderen

Wie? Je hoeft geen 9 of 10 te hebben voor het vak BV om mee te mogen doen aan de Kunstklas: Je moet enthousiast zijn en wel vrijwel alle dagen aanwezig kunnen zijn. Samen werk je namelijk aan een mooi eindproduct dat in school en op de site tentoongesteld zal worden. Alle klassen zijn welkom!

Wat? Cursus schilderen en  technieken: werken met verschillende verfsoorten en materialen, je leert zelf verf maken met behulp van pigmenten en een ei, je gaat zelf experimenteren en spelenderwijs leer je om een eigen stijl te ontwikkelen, we gaan kijken naar het abstract expressionisme (intro vanuit de kunstgeschiedenis). De cursus wordt gegeven door mevrouw Nicole Verhalle, docent en beeldend kunstenaar.

Waar en wanneer? Woensdag het 9de uur in het Atelier (004) op Socrates.

Design

Wie? Je hoeft geen 9 of 10 te hebben voor het vak BV om mee te mogen doen op het designatelier; natuurlijk moet je wel enthousiast zijn en vrijwel alle dagen aanwezig kunnen zijn. Samen werk je aan een mooi eindproduct dat in school en op de schoolsite tentoongesteld zal worden. Alle klassen zijn welkom, van klas 1 tot klas 6.

Wat? In het kunstatelier gaan we werken met verschillende materialen en technieken. Denk hierbij niet alleen aan de beeldende kunst, maar ook aan toegepaste kunst en design. We gaan naast kunstwerken dus ook onze eigen ontwerpen maken. We laten ons hierdoor inspireren door hedendaagse kunst, design en stijlen. Ook gaan we samenwerken aan een collectief werk en zo samen een groot kunstwerk maken in plaats van ieder zijn eigen kleinere werk. Je gaat zelf experimenteren en spelenderwijs leer je om een eigen stijl te ontwikkelen. Het atelier wordt begeleid door mevrouw Lisa Timmers, kunstdocent, interieurarchitect en ruimtelijk ontwerper.

Waar en wanneer? Deze club is op Athena op dinsdag het 8e uur in lokaal A22.